دستور اولیای الهی: در شب قدر بین الطلوعین هم بیدار باشید!


مرحوم والد(علامه طهرانی)- رضوان الله علیه- می ‏فرمودند:

مرحوم آیة الله شیخ عبّاس قوچانى، شاگرد سلوکى و وصىّ عارف بالله سیّد على قاضى- رضوان الله علیهما- نقل می‌کردند:
✨«شب بیست و سوّم ماه مبارک رمضانى بود که ما خدمت مرحوم قاضى رسیدیم و ایشان تأکید بلیغ نمودند که تا صبح، یعنى طلوع خورشید بیدار بمانیم.»

🔺مرحوم قوچانى می ‏فرمودند: «براى اینکه در بین الطلوعین خوابم نبرد گفتم به صحن مطهّر أمیرالمؤمنین علیه السّلام بیایم و در آنجا گوشه ‏اى بنشینم تا خورشید طلوع کند.
به صحن مطهّر آمدم و همین‏طور در میان صحن قدم می ‏زدم، ولى چون خسته بودم در گوشه ‏اى نشستم و به تفکّر و تأمّل پرداختم امّا غافل از اینکه خستگى ناشى از بیدارى شب مرا به خواب فرو برد.

⚡️یک مرتبه از خواب بیدار شدم و دیدم خورشید طلوع کرده است و پاسى از آن گذشته است. بسیار متأسّف شدم و بر این إهمال و کوتاهى، خود را سرزنش نمودم و به خانه مراجعت کردم.

🔺 هنگامى که طبق معمول خدمت مرحوم قاضى رسیدم، تا چشم ایشان به من افتاد فرمودند:
 ✅مگر نگفتم مواظب باشید که خوابتان نبرد! به واسطه این غفلت از فیض بزرگى محروم گشتید.🔷

📚نوروز در جاهلیت و اسلام ص 188