از یعقوب سرّاج روایت شده است که گفت: به حضور امام صادق علیه السّلام رفتم، دیدم بالاى سر #امام_کاظم_علیه_السلام
که در گهواره بود، ایستاده، و زمانى دراز با او راز گفت، پس من نشستم تا فارغ شد، آنگاه از نزد امام صادق علیه السّلام برخاستم، آن حضرت به من فرمود: «نزد مولایت برو و به او سلام کن»، من نزدیک (گهواره) رفتم و سلام کردم، با زبانى فصیح، جواب سلام مرا داد، آنگاه به من فرمود: «برو نامى که دیروز براى دخترت گذاردى، تغییر بده، زیرا آن نامى است که خدا آن را نمى‏پسندد». یعقوب مى‏گوید: من دخترى داشتم، نامش را «حمیرا» گذاشته بودم، امام صادق علیه السّلام به من فرمود: «به دستور او (حضرت کاظم علیه السّلام) رفتار کن، تا هدایت شوى»، من رفتم و نام دختر را عوض کردم.

💥سخن علامه مجلسی در ذیل این روایت:
الحمیراء لقب عائشة و لذا أبغض الله الاسم‏
📚مرآة العقول فی شرح أخبار آل الرسول، ج‏3، ص: 337
اسم حمیراء لقب عایشه است و برای همین است که خداوند آن نام را مبغوض میدارد.